U kunt voor veel dingen een vrijwilliger vragen. Bijvoorbeeld:
Openingstijden servicepunt: Maandag t/m vrijdag 10.00-12.00 uur.
WelzijnWonenPlus ondersteunt zelfstandig wonende ouderen en mensen in een kwetsbare situatie bij praktische en/of sociale hulpvragen, zodat zij langer zelfstandig kunnen blijven functioneren en de eigen regie behouden. Wij geloven in een samenleving waarin mensen elkaar helpen. Wij brengen mensen in beweging. Vanuit onze kennis en ervaring zijn wij de verbinding tussen inwoners en organisaties.
Onze organisatie bestaat uit 24 professionals en ca. 850 vrijwilligers uit de directe woonomgeving. Wij weten wat er speelt op lokaal en regionaal niveau en zijn actief betrokken bij vrijwilligersnetwerken en samenwerkingspartijen zoals gemeenten, woningbouwcorporaties en zorg- en welzijnsorganisaties. Wij bieden:
- Mantelzorgondersteuning
- Mantelzorgcompliment
- Ondersteuning jonge mantelzorgers (4 – 21 jaar)
- Sociale activiteiten
- Vrijwilligerswerk / Participatie
- Vriendschappelijk huisbezoek / Maatje
- Vriendschappelijk telefonisch contact
- Telefooncirkel
- Kleine klussen in en om het huis (maximaal 1,5-2 uur per keer)
- Klein onderhoud in tuin (maximaal 1,5-2 uur per keer)
- Administratieve ondersteuning
- Boodschappenservice
- Computerhulp
- Eerste hulp bij thuiskomst (EHBT)
- Informatie en advies
- Particulier vervoer
- Samen eten
- Respijthulp
Onze vrijwilligers helpen onze deelnemers in ruim 10 verschillende activiteiten zoals Thuisadministratie, Financieel Café, Home-start, Steun bij Verlies, Doe mee met Taal, Scheidingsbuddy, en Vriendschappelijk Huisbezoek. Thuisadministratie bieden we aan in alle 7 gemeenten. Het aanbod van de andere activiteiten verschilt per gemeente.
Het behartigen van de belangen van de kern Marken en haar inwoners en het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
De Eilandraad Marken is niet gebonden aan enige politieke partij.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.