Hulp van een vrijwilliger

U kunt voor veel dingen een vrijwilliger vragen. Bijvoorbeeld:

  • af en toe samen iets leuks doen
  • hulp bij uw schulden en administratie
  • hulp met taal, lezen en schrijven
  • klusjes in huis, huishouden, boodschappen, verzorging van uw huisdier

U neemt contact op met Welzijn WonenPlus via 0299 650 48. Of bel met één van onze Wmo-consulenten via 0299 – 658 585. 

WelzijnWonenPlus Waterland

Openingstijden servicepunt: Maandag t/m vrijdag 10.00-12.00 uur.
WelzijnWonenPlus ondersteunt zelfstandig wonende ouderen en mensen in een kwetsbare situatie bij praktische en/of sociale hulpvragen, zodat zij langer zelfstandig kunnen blijven functioneren en de eigen regie behouden. Wij geloven in een samenleving waarin mensen elkaar helpen. Wij brengen mensen in beweging. Vanuit onze kennis en ervaring zijn wij de verbinding tussen inwoners en organisaties.

Onze organisatie bestaat uit 24 professionals en ca. 850 vrijwilligers uit de directe woonomgeving. Wij weten wat er speelt op lokaal en regionaal niveau en zijn actief betrokken bij vrijwilligersnetwerken en samenwerkingspartijen zoals gemeenten, woningbouwcorporaties en zorg- en welzijnsorganisaties. Wij bieden:

- Mantelzorgondersteuning
- Mantelzorgcompliment
- Ondersteuning jonge mantelzorgers (4 – 21 jaar)
- Sociale activiteiten
- Vrijwilligerswerk / Participatie
- Vriendschappelijk huisbezoek / Maatje
- Vriendschappelijk telefonisch contact
- Telefooncirkel
- Kleine klussen in en om het huis (maximaal 1,5-2 uur per keer)
- Klein onderhoud in tuin (maximaal 1,5-2 uur per keer)
- Administratieve ondersteuning
- Boodschappenservice
- Computerhulp
- Eerste hulp bij thuiskomst (EHBT)
- Informatie en advies
- Particulier vervoer
- Samen eten
- Respijthulp

Bezoekadres
Hermanus Reyntjeslaan 2
1141 HC Monnickendam
Website
https://welzijnwonenplus.nl/waterland/
E-mailadres
waterland@welzijnwonenplus.nl
Telefoonnummer
0299 - 650 480

Wmo loket

(Langdurige) ondersteuning voor inwoners om thuis te kunnen blijven wonen en mee te doen in de samenleving.
U kunt bij het Wmo-loket voorzieningen aanvragen die onder de Wmo vallen. In andere gevallen bespreekt de consulent met u de mogelijkheden om u gericht door te verwijzen naar de voor u geschikte voorzieningen of activiteiten.
 

Bezoekadres
Pierebaan 3
1141 GV Monnickendam
Website
https://www.waterland.nl/wmo-loket
Website
https://www.waterland.nl/meldingsformulier-wmo
Telefoonnummer
0299 - 658585

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555